Penktasis bėgimo etapas

Šio etapo metu atliksime tikslo Išsukimų technikas (Chunking).

531817_507620255969386_616053674_n
Trumpa ištrauka iš prof. S. Kovaliovo knygos „Įvadas į neurotransformingą“
Šios psichotechnikos sudarytos remiantis faktu, kad žmogus nepasiekia savo norimų tikslų dėl dviejų priežasčių:
1. Jis nepakankamai stipriai nori, kad noras išsipildytų.
2. Jis iš tiesų nežino, kaip galima tikslą pasiekti (t.y. žmogus žino, ko nori, tačiau pats tikslo pasiekimas atrodo neįmanomu, pavyzdžiui, dėl jo nekonkretumo)

Šiems trukdžiams apeiti naudojamos Išsukimo į viršų ir į apačią psichotechnikos.

Pradėsim nuo pirmosios. Jos tikslas – stabili vidinė motyvacija prasminiame žmogaus veiklos lygyje. Ji atliekama iš eilės užduodant sau klausimą „O ką tai man duos?“ Pavyzdžiui:

Noriu tapti ir būti moterimi, kuri gauna pakankamą kiekį pinigų, užtikrinantį pasiturintį gyvenimą.
– O ką tai tau duos?
– Galėsiu nusipirkti bet kokį man patinkantį daiktą.
– O ką tai tau duos?
– Tai duos man vidinę laisvę, nes pirksiu daiktus, negalvodama, galiu tai sau leisti, ar ne.
– O ką tai tau duos?
– Kada jausiu vidinę laisvę, tai duos man pasitenkinimą, galėsiu mažiau laiko skirti darbui, o daugiau – kūrybai.
– Ir kada jau turėsi vidinį pasitenkinimą, galėsi daugiau laiko skirti kūrybai, ką tai tau duos?
– Galimybę dvasiškai augti ir tobulėti.
– O ką tau duos galimybė dvasiškai augti ir tobulėti?
– Džiaugsmą!
– O ką tau duos džiaugsmas?
– Laimę ir mėgavimąsi gyvenimu!

Atkreipk dėmesį – tam, kad taptum laiminga, džiaugtumeisi ir mėgautumeisi gyvenimu, tau tereikia pradėti gauti pakankamą kiekį pinigų, užtikrinantį pasiturintį gyvenimą.

Atlikus šia užduotį reikia surašyti išvadas:

Ir visa tai kartu paėmus – galimybė pirkti man patinkančius daiktus, vidinė laisvė ir galimybė daugiau laiko skirti kūrybai; galimybė dvasiškai augti ir tobulėti, džiaugsmas, o taip pat laimė ir mėgavimasis gyvenimu bus mano, kai tik aš pasieksiu tikslą – tapsiu ir būsiu moterimi, kuri gauna pakankamą kiekį pinigų, užtikrinantį pasiturintį gyvenimą.

Savo tikslo Išsukimą į viršų visų pirma ranka parašykite sau, o paskui atspausdinkite forume konsultanto patikrinimui.

Atkreipkit dėmesį, kad pradėję nuo instrumentinio lygio, pakilom į prasminį. Daugiau apie neurologinius lygius kviečiu paskaityti šiame tinklalapyje http://www.teteatete.lt/153-2/. Taigi, jei pradžioje norėjai gauti daugiau pinigų tam, kad galėtum pirkti sau patinkančius daiktus, tai Išsukus tikslą į viršų, – kad būtum laimingas. Naujoji motyvacija nuo pirminės skiriasi kaip reaktyvinis lėktuvas nuo vežimo. Po šios technikos žmogus, žiūrėdamas į savo tikslą, tiesiog ima „murkti“ iš pasitenkinimo. Tai reiškia, kad jam malonumą teikia jau vien tai, kad jis turi tokį tikslą ir pradėjo jo siekti.

Primenu, kad psichotechnikos efektyvumas bus didesnis, jei kartu darysite kuriančiąją vizualizaciją, kuri aprašyta praeitame bėgimo etape.

Prieš pateikiant tikslo išsukimo į apačią technologiją, vėl pacituosiu
S. Kovaliovą:

Jei tikslas (tiksliau – jo pasiekimas) atrodo labai sudėtingas ar painus, būtinas išsukimas į apačią, kuris prasideda nuo klausimo „Kas trukdo pasiekti šį tikslą?“ Išvardinate visą eilę problemų, kurias formuluojate kaip tikslą, kuriam pateikiate klausimą: „Kaip būtų galima išspręsti šią problemą?“
522083_370036393100952_1704486426_n
Išsukimas į apačią būtinas tam, kad užsiliepsnojęs entuziazmas neužgestų lyg degtukas, bet uždegtų stabilaus pasiryžimo žvakę. Pavyzdžiui, savo įsivaizduojamame dialoge jūs savęs klausiate „Kas man trukdo uždirbti nuo 4000 $ per mėnesį?
– Neturėjimas darbo, kuriame tiek mokėtų.
– Kaip surasti darbą, kuriame tiek mokėtų?
– Pasiteirauti pažįstamų, apsilankyti darbo pasiūlos svetainėse internete.
– Kas trukdo tai padaryti?
– Lengva baimė, nes teks prisipažinti, kad aš – ne šokoladinis. Be to, neapmokėjus sąskaitos, šiuo metu neturiu interneto.
– Kaip galima įveikti bailumą ir, pranešus, kad aš visai ne šokoladinis, pasiteirauti pažįstamų? Kaip sumokėti sąskaitą už internetą?
– Tiesiai pasakyti, kad man reikia pagalbos. Nueiti į banką ir apmokėti sąskaitą.

Ir taip toliau, kol reikalingi veiksmai taps visai paprasti ir įgyvendinami, kada paprasčiausiai galėsite surašyti veiksmų planą. Surašyti savo veiksmų planą svarbu, netgi jei tie veiksmai tiesiogiai ir neatveda jūsų į tikslą. Tačiau nerėktų pamiršti, kad įsitikinimas, jog kiekvienam tikslui turi būti detalus veiksmų planas, nėra naudingas ir ekologiškas, nes gyvenimas – ne šachmatai, kur galima apskaičiuoti kiekvieno ėjimo pasekmes. Jis labiau panašus į biliardą, kur vienas smūgis, net nepataikęs į tikslą, gali kardinaliai pakeisti net beviltišką situaciją. Todėl tūkstantį kartų teisus Napoleonas, sakydavęs: „Iš pradžių įsivelkim į mūšį, paskui – žiūrėsime, kaip laimėti.“ Kiekvienas dalykas yra gerai apgalvotas, jei apgalvota bent trečdalis veiksmų. Kaip elgtis toliau, nuspręsite, atsižvelgdami į likimo pateiktas aplinkybes. Kažkuris iš didžiųjų amerikiečių menedžerių teigė, kad sudėtingoje situacijoje neteisingas sprendimas yra geriau, nei jokio sprendimo nebuvimas.

Dar kartą pakartosiu, kaip svarbu užduotis visų pirma atlikti raštu. Tam sugaištos minutės ateityje tikrai atsipirks.

Sėkmės !!